Tokis
Hamburger Catering

Titel

Hier komt een afbeelding

Start met sporten


Waar haal je motivatie vandaan?

Misschien heb je wel eens de gedachte gehad: ik moet weer eens wat gaan doen, maar kan me gewoon niet motiveren. Ik doe nu niks meer en ik was zo sportief. Eigenlijk heb ik nooit aan sport gedaan, maar wil wel. Maar niet in de sportschool. Ik wil graag wat afvallen, maar heb geen zin om uren in de sportschool te staan. Ik heb er gewoon de tijd niet voor. Eigenlijk allemaal excuses die we verzinnen om het luie gedrag goed te lullen.

Het zou leuk zijn als er een vangnet zou zijn voor excuses. Een soort klaagmuur voor excuses. Waar je het excuus van de dag op kwijt kunt, zodat je toch de motivatie kunt vinden die er voor gaat zorgen dat je toch de stap maakt om te gaan. Maar hoe zou dit vangnet dan vormgegeven moeten worden?

Er zijn meerdere redenen om te gaan sporten. Je kan erg veel aanleg hebben en de motivatie om topsporter te worden en je beroep er van te maken. Je kunt als je competatief bent sporten in wedstrijd verband. Je weet dat je niet de beste bent, maar vind de sport wel leuk. Je kunt sporten omdat dat goed is voor de gezondheid. Maar ook kun je er voor kiezen om mee te doen aan het wereld kampioenschap bankhangen, of het NK frikandellen eten.

Op deze site gaan we ons beperken tot het sporten voor de gezondheid. Ook als je de conditie wilt verbeteren, kun je hier terecht. Sport begint met het maken van afspraken met jezelf. Je kunt je door een personal trainer laten begeleiden, wat ook het beste is, maar je komt zelf ook een heel eind.



Hier komt een afbeelding

Fietsen


Wielrennen, MTB, Spinning.

Waar je ook op fietst, de beweging is hetzelfde.

Ik ben begonnen met het maken van trainingen voor op de fiets. Er bestaan er natuurlijk al honderd, echter moet je er voor betalen, of reclames kijken. Zucht. De bedoeling is dat er verschillende manieren van trainen aan bod komen, zoals een sprint training waarbij je een goede sprint opbouwd. Maar ook een piramide training, waarbij je geleidelijk de interval verlengt en weer verkort.

De eerste 2 video's zijn beide een half uur. In de planning liggen ook nog video's van 45, 60 en 90 minuten. Ook een video met een twee uur durende wedstrijd zal nog nagebootst worden, waarbij de nadruk ligt op 2 bultjes en het aantrekken van het tempo.

30 Minuten training, met 5 sprintjes.